Laura, formerly sometimes known as Portrait of a Young Bride, is a painting by the Italian Renaissance master Giorgione, c. 1506. It hangs in the Kunsthistorisches Museum in Vienna, Austria.
로라. 젊은 신부의 초상. by 조르조네 . 1506년.
이탈리아의 르네상스에. 조또 보티첼리 레오나르도 미켈란젤로 등등 외에. 이들은 컴퍼지션. 구도가 뚜렷하걸랑. 이들과 다른 이들이 또한 베네치아 스쿨. 베네치아 화가들이야.
베니치아. 세상에서 가장 고귀한 땅이걸랑. 세상에서 가장 자유로운 땅이었어. 그림도 저따위 구도.가 머냐 이거야. 이들 그림은 그래서 먼가 달라.
구도. 라는건 그 바닥에. 이데아.를 깔고 가는거야. 이데아.는 질서야. 정형화야.
미켈란젤로.의 피에타 는 완벽한 구도걸랑.
From the latter part of the 15th century, Venice had a distinctive, thriving, and influential artistic environment. Beginning with the work of Giovanni Bellini (c. 1430–1516) and his brother Gentile Bellini (c. 1429–1507) and their workshops, the major artists of the Venetian school included Giorgione (c. 1477–1510), Titian (c. 1489–1576), Tintoretto (1518–1594), Paolo Veronese (1528–1588) and Jacopo Bassano(1510–1592) and his brothers. Considered to give primacy of colour over line,[1] the tradition of the Venetian school contrasted with the Mannerism prevalent in the rest of Italy. The Venetian style exerted great influence upon the subsequent development of Western painting.[2]
조반니 벨리니. 젠틸레 벨리니. 조르조네. 티치아노. 틴토레토. 파올로 베레네세. 야코포 바사노.
Although Michelangelo adjudged this piece deficient from the point of view of drawing, Titian and his studio produced several versions for other patrons.
티치아노.가 미켈란젤로보다 십년이상 아래야. 미켈란젤로가 티치아노 그림을 보고. 야 니 구도좀 배워라. 그림 시선이 이게 머냐 했걸랑. 티치아노가. 웃기지마 하믄서리 자기 그림 계속 그리는거지.
As a matter of professional and worldly success his position from about this time is regarded as equal only to that of Raphael, Michelangelo and, at a later date, Rubens. In 1540 he received a pension from d'Avalos, marquis del Vasto, and an annuity of 200 crowns (which was afterwards doubled) from Charles V from the treasury of Milan. Another source of profit, for he was always aware of money, was a contract obtained in 1542 for supplying grain to Cadore, where he visited almost every year and where he was both generous and influential.
티치아노.가 당대에 이미 라파엘로 미켈란젤로 와 똑같은 대우를 받은겨. 이전 카를5세의 기마 초상화.도 티치아노.가 그린거야. 그건 즉 다시 말해서. 당대 최고 스타인 카를5세.가 얘를 초이스 한겨. 당시에 이 베네치아 화가들이. 오히려 더 인기인거야. 먼가 그림이 자유롭걸랑. 다른 그림은 구도 란 틀 안에 먼가 사람냄새가 안나는거야.
베네치아. 가 그림도 저런 그림들을 만드는거지. 베네치아.는 세상에서 가장 고귀한 공화국 이었어.
Laura de Noves (1310–1348) was the wife of Count Hugues de Sade (ancestor of Marquis de Sade). She could be the Laura that the Humanist poet Francesco Petrarch wrote about extensively; however, she has never been positively identified as such.[1] Laura had a great influence on Petrarch's life and lyrics. The historical information on Laura is meager at best.
로라. 로라 드 노브. 프랑스 사드의 위게 백작 부인.
Francesco Petrarca (
Italian:
[franˈtʃesko peˈtrarka]; July 20, 1304 – July 18/19, 1374), commonly anglicized as Petrarch (/ˈpiːtrɑːrk,
프란체스코 페트라르카. 르네상스 시인. 인문주의 창시자로도 본다. 이사람이 키케로의 글들을 재발견 한 것으로 본다. 구텐베르크.의 인쇄기로 나중 베네치아 인쇄소에서 찍은게 이사람이 발견한 키케로의 글들이야. 르네상스 역시 베네치아의 인쇄소에서 만든거야.
Petrarch's Virgil (title page) (c. 1336)
Illuminated manuscript by Simone Martini, 29 x 20 cm Biblioteca Ambrosiana, Milan.
페트라르크.의 비르길리우스 표지. 1336년.
고대로마를 이사람이 끄집어낸겨. 그리고 시. 학자이자 시인.
그 파내고자한 힘을 준 사람이. 저 로라.야 사드 위그 위게 백작의 부인.
당시 아비뇽 교황정 시절이걸랑.
On April 6, 1327,[36] after Petrarch gave up his vocation as a priest, the sight of a woman called "Laura" in the church of Sainte-Claire d'Avignon awoke in him a lasting passion, celebrated in the Rime sparse ("Scattered rhymes").
페트라르크.는 아레초 출신이야. 피렌체 아래쪽이야. 어릴때 아빠따라서 아비뇽으로 교황이 가는데 가족이 따라들어가는거지. 그러면서 이탈리아와 아비뇽을 왔다리 갔다리 하며 배운겨.
He studied law at the University of Montpellier (1316–20) and Bologna (1320–23)
프랑스 몽플리에 대학. 이태리 볼로냐 대학에서 공부하면서. 그러면서리. 사제가 되었다가 사제직을 버리고. 인문학에 빠진거야. 그때 1327년. 페트라르카 23세 로라 17세. 에 아비뇽 교회에서 로라 를 본거야. 이때 로라는 이미 2년전에 결혼한 백작부인인거고.
저 갓 결혼한 여편네에게 이사람이 뾰오오오옹 간겨. 그러면서 고대그리스 로마 글들이 팍팍팍팍 꽂힌거지. 묻힌 글들을 이사람이 막 파낸겨. 로라 예찬 시들도 쓰면서.
이탈리아 르네상스는 한편으로는 저 페트라르크의 싸이키에 불을 지른. 로라 백작부인이야.
조르조네.가 2백년 가까이 지나서리. 페트라르크.의 로라 부인을 저리 그림으로 복원을 해준거야.
페트라르크.의 아빠가 단테 친구야.
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Map showing the locations of the peasant uprisings and major battles
독일 농민전쟁.이 2년간 벌어진 전장이야. 시작은 알고이야. 저기 ALLAGUER 알고이어. 라고 쓰여진 스위스 접경 아래. 가운데. 스와비아 지역이야 저긴.
스와비아 에서 터진겨 역시나. 여기서 죽 북부로. 저지대로 확산이되고, 아래 고지대 스위스 알프스로도 가. 해서 바로 뒤엔 스위스에서 똑같은 종교전쟁이 일어나.
Ritteraufstand 저기 페데르스하임 Pfeddersheim. 스와비아에서 더 올라가서. 저곳이. 거의 마지막 전투야.
Several smaller uprisings were also put down. For example, on 23/24 June 1525 in the Battle of Pfeddersheim the rebellious haufens in the Palatine Peasants' War were decisively defeated. By September 1525 all fighting and punitive action had ended. Emperor Charles V and Pope Clemens VII thanked the Swabian League for its intervention
1522-1523, 즉 직전의 기사들의 반란.이 저 부근에서 발기해서. 지킹엔 과 후텐이 기사들과 함께 서쪽 트리어.로 처들어간겨. 그 전장이 저쪽 하얀 색이야. 여기를 팔라틴. Palatine. 라인 팔라틴 지역이라 해.
팔라틴. Palatine 은 팰리스. palace 야. 궁전.에서 따온겨. 로마의 일곱 언덕.에 팔라티노 언덕.에 아우구스투스의 집이 있었어. 그게 팰리스. 가 되는겨. 이 팔라티노 언덕이 로물루스 레무스 의 그 형 로물루스.의 땅이고 아래 아벤티노 언덕이 동생 레무스의 언덕이야. 로물루스가 이기서리 로마 창업자가 되는거고.
라인강이 바젤에서 꺾여서리 우상향으로 흘러. 왼쪽 경계 지역이 알사스.야 프랑스. 그리고 더 쭉흘러서리 꺾이는겨. 꺾여서 쭉 흘러. 저기 보이는 끝에 마인츠. Mainz 야. 고 바로 아래가 보름스 Worms 만하임. 슈파이어. Spyer 인겨. 저 라인강 주변을 팔라틴. 하는거야.
저 바로 오른쪽이 헤쎄 가문의 헤센이야. 프랑크푸르트.가 헤세가문의 지역이야.
그 아래가 뷔르템베르크. 가문의 땅이야. 그 가운데 중심이 슈투트가르트 Stuttgart 지역인거고.
이 왼쪽 아래가 리메스 게르마니쿠스 장벽이 삼각형으로 있는 슈바르츠 발트 검은숲 지대야.
저 뷔르템베르크 와 슈바르츠발트 지역을 다 합해서 스와비아 Swabia 스웨이비아. 슈바벤. 하는거야. 고대에 저 바다 아래서 고지대로 올라온 수에비.족 게르만
기사들의 반란이 팔라틴 기사인 지킹엔 은 팔라틴 태생. 후텐은 헤세 태생이야.
The Swabian League (Schwäbischer Bund) was a mutual defence and peace keeping association of Imperial Estates – free Imperial cities, prelates, principalities and knights – principally in the territory of the early medieval stem duchy of Swabia, established in 1488 at the behest of Emperor Frederick III of Habsburg and supported as well by Bertold von Henneberg-Römhild, archbishop of Mainz, whose conciliar rather than monarchic view of the Reichoften put him at odds with Frederick's successor Maximilian.
스와비아 동맹.이 1488년에 결성이돼. 황제를 위한 지역 동맹체제 이지만. 이전에 썰했듯이 이 스와비아란 곳이. 저 리메스 장벽 안 지역과 뷔르템베르크 가문 땅들인 이 서쪽 고지대가. 얘들이 자잘자잘 한 곳이야. 바바리아보다도 공작령이 사백년 늦어. 그러면서도 자유로와 먼가. 헌데 고지대야. 상대적으로 깝깝해. 헌데 로마를 먼저 익혔어.
바바리아 와는 전혀 달라. 똑같은 고지대 지만. 로마가 늦어. 로마 가 뒤에 온 지역도 여기의 남부인 뮌헨 위의 다뉴브 강까지야. 바바리아는 일찍 왔어 프랑크가. 공작령 쌔고. 잠깐 나뉘어졌지만 다시 합해져.
저 스와비아.는 4백년 늦게 편입이 되어서리. 중간에 호헨슈타우펜 가문이 공작령에 황제가 되지만 다시 다 흩어져. 다 카운트에 마그레이브에 비숍릭이야. 뷔르템베르크 도 카운트야. 백작.
Eberhard I of Württemberg (11 December 1445 – 24 February 1496). From 1459 until 1495 he was Count Eberhard V. From July 1495 he was the first Duke of Württemberg.
저 오른쪽 뷔르템베르크.가 공작이 되는건 1500년이 다 되어서야. 저사람때에 스와비안 동맹이 만들어진거야. 이사람이 주축이야 이게 보믄. 헌데 그 문제의 울리히. 이 베레르하트. 다음의 공작. 푸어 콘라드.와 후텐의 친척부인 찝쩍대다 살해하미 문제일으키고. 이 스와비아동맹이 뷔르템베르크의 울리히를 내쫓고 이걸 카를5세에 팔기도 해. 다시 사왔지만.
저 스와비아 동맹이. 스와비아의 저 자잘한 영주들이 함 모이자 하는겨. 저기에 마인츠 대주교.가 껴주는겨 힘줄라고. 저기에 팔라틴 의 땅들도 끼는거고.
그 프로테스탄트.라 처음 이름지워지는. 슈파이어 칙령에 반대하는 6개 지역의 군주들과. 14개 제국자유도시들의 군주들이 들고 일어날때. 이 대부분 지역이. 저 스와비아 에 팔라틴 이야.
농민전쟁은 여기서 시작해. 저 고지대 끝. 남부 에서. 리메스 장벽있던 곳 넘어 뷔르템베르크 넘어 작센의 라이프지히 부근까지 간겨 이게. 단 2년 동안.
In the 13th century, the Duchy of Swabia disintegrated into numerous smaller states. Some of the more important immediate successor states were:
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스와비아는 호헨슈타우펜 가문 나가고. 그 다음부터는 저리 자잘하게 짜게진겨. 주요 지역만들이 다 저래. 저 외에 수십개가 있겄지. 비숍립 주교령에 애버시.는 수도원땅이고. 저이후에 오른쪽 뷔르렘베르크 가문이 공작령이 1500년 직전에 된겨.
이상한 지역이야 저기가.
저기서. 특히나 프로테스탄트들 20 명 영주중에 14개 도시들을 보면 대부분 저 지역이야.
저기서 깨인 영주들이 또한 많은겨.
저기서 깝깝한 영주들이 또한 많은겨.
그 지역 특성상. 로마를 배운 피가 그 싸이키가 스며든 애들이 프로테스탄트 영주로 나서.
저 깝깝한 갇힌 지역에서 또한 아주 로리타분한 애들이 로컬에서 시대를 못읽고 또한 처박혀서리 호족 놀이 하는겨. 민들과 상충이 된 여기서 특히나 터진 거야 이게.
서기 1500년은 중요해. 시대가 터진거야 이때. 영주들의 입장. 배런 이하 기사들의 입장. 민들의 입장. 특히나 농민들의 입장. 즉 영지에 계약관계로 있는 일명 써프. 농노야. 점점 상공업이 득세해. 다른 일 해야해. 상대적 빈곤이야. 아 저들은 저리 막막 다른걸 하는데 여전히 이 농노들은 천년동안 변한게 없어. 이걸 상공업 민들이 쑤시는겨. 니덜 머하냐 지금. 이 깝깝한 곳에서. 남들은 달러. 딴곳은 이미 니덜같은 레멘사 놀이는 안해.
또한 이른바 부르조아 계층도 점점 요구가 거세져. 이미 이들은 길드 따위도 서로 막막 만들어. 서로 뭉치기 시작해.
다른 귀족층. 유산으로 계속 지배하는 파트리쿠스들. 이들도 입장이 점점 행정에 상공업에 적극 참여해. 부르조아 와 파트리쿠스. 가 단합을 하는 지경이야.
저걸 유식한 말로. 파트리시언즈. 버거스. 버거가 영지야 또한. 도시영지야. 도시영지의 버거스 들은 상인들이야. 이게 부르조아가 되는겨. 파트리시언은 파트리쿠스 야. 혈족으로 유산을 받아 지배계급을 이뤄. 이들이 단합을 하게돼.
여기에 말야. 파트리쿠스 아래 플래브스. 플래비언들이야. 지배층에 대비되는 층.이 농민은 페전트로 서프 농노 로도 가지만. farmer 파머는 농민 농노 가 아냐. 자작농이야. 또는 농노를 관리하는 층일 수도 있어. 거기에 이제 상공업이 득세해. 저니맨. journeymen 장인들이 되는겨. 이들 또한 길드를 이뤄. 이들은 농민들과 부르조아 들과 는 또 달라.
저걸 이젠 중세 봉건주의 틀로는 버틸수 없는거야. 이미 열린 곳에서는 그 틀은 거의 무너진거야. 조금씩 조금씩.
클러지. 이 성직에 대해서. 점점 사람들이 무시하는겨. 저것들 머여 저거. 우리가 이전의 예수천국 불신지옥.의 사람들로 여기는겨? 할일없이 맨날 타이드 란 십일조만 앉아서 걷고 가만 보믄 사창가 드나드는 소문도 나고 저 저것들 저거..
여기에 제일 시대에 뒤떨어진 애들.
이미 직장 잃은. 시대감 떨어진 기사애들은 직전에 들고 일어났어.
이 모든건 저 마인츠 대주교. 때문이다. 시대를 역행하는 저 대주교. 괄호 하고. 카톨릭 로마 는 야. 하는겨.
저걸 직접 말야. 기사들이 모여서리. 창칼 들고 처부수러간건. 엄청난거야. 트리어 대주교는 로마 교황 다음으로 카톨릭의 상징이야. 저건 일 개인에 대한 반발이 아니라. 카톨릭 자체를 쳐부스러 가즌겨. 알프스 너머 로마는 멀고. 가까운 저 트리어로 가는겨. 루터 편지 받은.
이미 카톨릭 이라는 천장은 깨진겨 저게.
저짓을. 중국이는 문화대혁명때. 애들 선동질 하면서리. 문묘를 엎은거고. 쟤들 이후 오백년 지나서. 루쉰은 말만 많았걸랑. 똑같이 행동으로 보여준건 역설적으로 선동당한 홍위병 꼬마애들이야 ㅋㅋㅋ. 헌데 저건 권력이 애들을 써먹은 거걸랑. 저건 걍 개차반 인거지 그래서. 모택동은 정말 개 앤데. 시진핑은 별다르니.
야 테레비에서. 시진핑이란 리더가 생긴 중국이들은 참 다행이다 어쩌고 시진핑 찬양 을 강의를 해요 . 참 골때리는 들이야 저 족속은.
우리네는 전혀. 저 짓을 해본적이 없어. 유교가 들어서고 말야. 고려 무신정권때나 유자들 조졌을 뿐. 이후 조선건국이래 칠백년째 유교에 대해 저리 칼창 들고 엎은적이 없어.
쟤들은 기사들이 저걸 저때 한겨. 엄청난거야 저거.
그래서. 이땅바닥은 저게 무슨 의미인지 전혀 모르고. 알고 싶지도 않고 알려주기도 싫고
역사 방송질 해대는건. 무신정권 어쩌고. 무사가 아냐 무신 무인이야. 사 라는 글자는 선비님들만 써야지 덜아 하는겨. 고려때 일본 조진 일 많아. 일본들이 고려로 이민을 와. 아예 규슈 가서 짓밟아 고려는.
저런 얘긴 전혀 안해.
일본에게 당한 건 주구장창. 쪽바리가 우리를 얼마나 못살게 굴었냐문유 하면서리 . 아 일본 나쁜들 방송질.
고려가 일본 조진이야기좀 해봐 ㅋㅋㅋ.
안돼 그딴건. 남 침입하고 깨부스는건 나뽀. 고려는 띄우면 안돼. 조선이 얼마나 위대한데. 고려왕이 준 병력으로 중국이 치러 가랐더만 그 병력으로 쿠데타한 들을 띄워줘야지 고려를 왜 띄워.
반일감정 조장해야지. 그래야 우리민족이 살수잇어.
반일이 최고야. 반일이 돈이 돼. ㅋㅋㅋ.
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Historians disagree on the nature of the revolt and its causes, whether it grew out of the emerging religious controversy centered on Luther; whether a wealthy tier of peasants saw their own wealth and rights slipping away, and sought to weave them into the legal, social and religious fabric of society; or whether peasants objected to the emergence of a modernizing, centralizing nation state.
이 독일농민전쟁의 원인이 머냐 대체. 그 시작이. 이것에 대해 분분한겨. 대체 이게 왜 터진거지? 라는 시대흐름.을 계속 썰해왔고. 더하여.
Threat to prosperity
One view is that the origins of the German Peasants' War lay partly in the unusual power dynamic caused by the agricultural and economic dynamism of the previous decades. Labor shortages in the last half of the 14th century had allowed peasants to sell their labor for a higher price; food and goods shortages had allowed them to sell their products for a higher price as well. Consequently, some peasants, particularly those who had limited allodial requirements, were able to accrue significant economic, social, and legal advantages.[31] Peasants were more concerned to protect the social, economic and legal gains they had made than about seeking further gains.[32]
그중 하나의 입장이. 노동력은 부족한데. 왜냐믄 사람들이 자꾸 빠져가걸랑 다른 일자리로. 다른 일자리들이 막막 생겨 지금. 굳이 농민을 할 이유가 없는겨 좀 모험심 있는 이들은. 더구나 흑사병도 지나갔어. 인구 자체가 줄었어. 14세기에. 농민들은 자기들 몸값이 비싸진거야. 음식과 상품들이 부족해져서리 물건을 만들어야해. 그래서 팔아야해. 더 높은 값으로. 그럴 수 밖에 없는 시절이 된거야. 또 만들 물건이 있고 만들 수 있는 재료들이 생산이 되는거야. 시장이 막막 더 커진거야. 그러면서 계약조건이 느슨한 농민들이 경제 사회 법적 이익을 챙기게 된겨. 그러면서 농민들이 더 큰 이익을 구하고 싶은거고. 사회적 경제적 법적으로 자기 이익을 지키고 싶어졌다.
저런건 이땅바닥에선 금기야. 감히 경쟁하면서리 돈을 더 벌 생각을 처하다니. 사회주의가 얼마나 좋은건데. 남 짓밟고 지만 잘살라고 들. 경쟁하지마러 저딴거 배우지마러. 욕망은 나뽀. ㅋㅋㅋ. 돈버는 상공업은 나쁜겨. 니가 벌은건 구조적인 우연이야. 너에게 그 부가 갔을 뿐이야. 나눠 나눠. 더불어 같이 살아.
미친들인데. 남들이 경쟁력 우위를 갖으면 안돼. 남들이 더 욕심내서 자기 자식 더 좋은거 시키면 안돼. 저 돈은 원래 나쁜돈이었고. 아이들 죽이는거고. 세상이 팍팍해지는거야. 서로 돕고 서로 위하고 서로 이끌고 하나가 되면서 살아.
중세 이전의. 그리스도 놀이 하는거지.
쟤들은 저말이 뻥이야. 라고 깨달은거야 천년이 지나서야.
Serfdom[edit]
Their attempt to break new ground was primarily seeking to increase their liberty by changing their status from serfs,[33] such as the infamous moment when the peasants of Mühlhausen refused to collect snail shells around which their lady could wind her thread. The renewal of the signeurial system had weakened in the previous half century, and peasants were unwilling to see it restored.[34]
농노체제. 이들도 기존 족쇄를 깨부스고 싶은겨. 보다 자유를 원해. 자기 지위를 농노 서프에서 벗어나고 싶어. 농노가 노예는 아냐. 헌데 점점 고리타분한 곳에선 저 스페인의 레멘사 처럼 노예 질도 하는겨 이게. 뮐하우젠. 여긴 투링기아. 작센 왼쪽이야. 멀어 스와비아에서. 여기 농민들은 자기 영주 부인이 실 감는 용으로 달팽이 껍질좀 모아와라 라는 영주의 지시를 거부하기도 했다. 이미 저 이탈리아의 코무네 나 시뇨리아 이야길 다 들었어. 그따위 짓들을 우리가 왜 하니.
During the 1524 harvest, in Stühlingen, south of the Black Forest, the Countess of Lupfen ordered serfs to collect snail shells for use as thread spools after a series of difficult harvests. Within days, 1,200 peasants had gathered, created a list of grievances, elected officers, and raised a banner.[40] Within a few weeks most of southwestern Germany was in open revolt.[40] The uprising stretched from the Black Forest, along the Rhine river, to Lake Constance, into the Swabian highlands, along the upper Danube river, and into Bavaria[41] and the Tyrol.[42]
1524년 수확기였어. 슈튈링엔. 완전 스와비아. 스웨이비아. 검은 숲지대 남쪽. 스위스 접경. 여기서 백작부인이 농노들에게 달팽이 껍질을 수거하라는겨. 수확은 안되었는데 말이지.
수일내 1200명의 농민들이 모였다. 불만사항들 리스트들을 작성했다. 선임들을 뽑았다. 깃발을 올렸다. 몇 주 후에. 대부분의 남서부 독일 땅은 리볼트. 반란의 깃발아래 있었다. 검은숲지대에 쫘악 퍼지고, 라인강를 따라서 콘스탄체 강까지 오른쪽으로 퍼졌다. 여긴 스와비아 고지대다. 다뉴브강 상류를 따라서 바바리아근접으로. 튀롤까지 갔다.
On 16 February 1525, 25 villages belonging to the city of Memmingen rebelled, demanding of the magistrates (city council) improvements in their economic condition and the general political situation. They complained of peonage, land use, easements on the woods and the commons as well as ecclesiastical requirements of service and payment.
수확기에 겨울이 지나가는겨. 즉 이때는 마음과 마음들이 전해지는겨. 글로. 입으로. 메밍엔. 알고이 바로 위. 의 도시에 속하는 25개 마을들이 반란을 일으키다. 권력자들에게. 자기들의 경제적 조건. 정치적인 일반상황들을 개선시켜달라. 피어니지. 완전한 노예적 고용. 즉 레멘사가 된겨 이미. 땅의 사용. 산의 나무들과 공공물에 대한 접근성. 교회가 요구하는 용역과 비용. 등에 대한 것들에 대한 불만을 제기했다.
The city set up a committee of villagers to discuss their issues, expecting to see a checklist of specific and trivial demands. Unexpectedly, the peasants delivered a uniform declaration that struck at the pillars of the peasant-magisterial relationship. Twelve articles clearly and consistently outlined their grievances. The council rejected many of the demands. Historians have generally concluded that the articles of Memmingen became the basis for the Twelve Articles agreed on by the Upper Swabian Peasants Confederation of 20 March 1525.
메밍엔. 도시는 마을 위원회를 조직해서리 자기들 이슈들을 토론해보자고 했다. 보다 명확하고 자잘한 것 조차 대체 당신들이 원하는게 먼지를 구체적 체크리스트로 써달라 하면서 그런것만 기대했다. 헌데. 뜻밖에도, 그 농민들은 위원회에 일관된 선언 문장을 전달한 것이었따. 그건 기존 농민과의 지배관계에 대한 기본 주춧돌을 깨부수는 사항이었다. 12개 조항들은 명확했다. 그리고 일관되게 그들의 불만사항을 큰그림으로 제시했다. 위원회는 거절했다 대부분의 요구를.
사학자들은 대개들 결론짓는다. 메잉엔의 조항들은 12개 조항들의 기초가 되었다고. 이 12개 조항이란건 고지대 스와비아 농민들 연합 1525년 3월 20일. 에 합의가 되었다.
독일 농민전쟁을. 그레이트 페전트스. 의 전쟁. 그레이트한 농민들. 의 전쟁 이야. 그레이트한 전쟁이 아냐. 그레이트. 와 전쟁. 이란 딱지를 붙이는 가장 큰 이유는
저 12개 조항 이야.
- Every municipality shall have the right to elect and remove a preacher if he behaves improperly. The preacher shall preach the gospel simply, straight and clearly without any human amendment, for, it is written, that we can only come to God by true belief.
- The preachers shall be paid from the great tithe. A potential surplus shall be used to pay for the poor and the war tax. The small tithe shall be dismissed, for it has been trumped-up by humans, for the Lord, our master, has created the cattle free for mankind.
- It has been practice so far, that we have been held as villein, which is pitiful, given that Christ redeemed all of us with his precious bloodshed, the shepherd as well as the highest, no one excluded. Therefore, it is devised by the scripture, that we are and that we want to be free.
- It is unfraternal and not in accordance with the word of God that the simple man does not have the right to catch game, fowls, and fish. For, when God our master created man, he gave him power over all animals, the bird in the air and the fish in the water.
- The high gentlemen have taken sole possession of the woods. If the poor man needs something, he has to buy it for double money. Therefore, all the woods that were not bought (relates to former community woods, which many rulers had simply appropriated) shall be given back to the municipality so that anybody can satisfy his needs for timber and firewood thereof.
- The matter of excessive services demanded of us should be properly looked into as we are only required to serve according to God
- The nobility shall not force more services or dues from the peasant without payment. The peasant should help the lord when it is necessary and at proper times.
- Many properties are not worth the rent demanded. Honest men shall inspect these properties and fix a rent in accordance with justice
- There are constantly new laws being made. One does not punish according to the offence but at discretion (raising fines and arbitrary punishment was common). It is our opinion that we shall be judged according to the case's merits, and not with partiality
- Several have appropriated meadows and acres (community land that was at the disposition of all members), that belong to the municipality. Those we want back to our common hands.
- The “Todfall” (a sort of inheritance tax) shall be abolished altogether and never again shall widows and orphans be robbed contrary to God and honour.
- It is our decision and final opinion that if one or several of the articles mentioned herein were not in accordance with the word of God, those we shall refrain from if it is explained to us on the basis of the scripture. If several articles were already granted to us and it emerged afterwards that they were ill, they shall be dead and null. Likewise, we want to have reserved that if even more articles are found in the writ that were against God and a grievance to though neighbour.
The title page of the Twelve Articles.
대체 저게 어떻게 해서. 저 농민들이 저따위 말들을 만들어낼 수 있었냐는거야 저게.
이전에 숱한 농민들의 반란이 있었어. 헌데 다 이거 해달라 저거 해달라. 야 저건.
농민들이 대단한건가. 민들 자체는 저따위 문장을 만들 수가 없어.
He travelled first to Nuremberg in the south, where he arranged for the publication of his anti-Lutheran pamphlet A Highly Provoked Vindication and Refutation of the unspiritual soft-living flesh in Wittenberg,[19] as well as one entitled A Manifest Exposé of False Faith.[20] Both were confiscated by the city authorities, the former before any copies could be distributed. Müntzer kept a low profile in Nuremberg, clearly considering that his best strategy would be to spread his teaching in print, rather than end up behind bars. He remained there until November and then left for the southwest of Germany and Switzerland, where peasants and plebeians were beginning to organize themselves for the great peasant uprising of 1525 in defiance of their feudal overlords.[21] There is no direct evidence of what Müntzer did in this part of the world, but almost certainly he would have come in contact with leading members of the various rebel conspiracies; it is proposed that he met the later Anabaptist leader, Balthasar Hubmaierin Waldshut, and it is known that he was in Basel in December, where he met the Zwinglian reformer Oecolampadius, and may also have met the Swiss Anabaptist Conrad Grebel there. He spent several weeks in the Klettgau area, and there is some evidence to suggest that he helped the peasants to formulate their grievances. While the famous "Twelve Articles" of the Swabian peasants were certainly not composed by Müntzer, at least one important supporting document, the Constitutional Draft, may well have originated with him.[22]
토마스 뮌처. 얘가. 즈비카우 가서리 세명 예언자놀이 애들이랑 놀고. 걔들은 비템베르크에 가고. 얜 프라하 가서리 나 토마스 뮌처.는 하다가 쫓겨나고. 다시 작센으로 가서리. 알슈테트 란 성의 교회에서 연설하면서 사람들이 솔깃 하걸랑. 다른 소리니까. 얘가 여기서 쫓겨나. 부인과 자식도 버리고 도망다녀.
저게 1524년이야. 이미 루터랑도 어그러졋어. 얜 루터와 전혀 달라. 얜 이 체제 에 대한 반기야. 루터는 작센 영주 없으면 뒈져. 영주를 엎다니. 얘가 저 스와비아 로 내려가는겨. 언제부터 여길 가담했는지는 몰라. 얜 이 전쟁 마지막에 잡혔어 여기서. 저 12개 조항에 이 인간이 개입을 햇냐 안했냐. 이게 논쟁거리야.
뮌처는 1524년 11월까지 뉘른베르크에 잇었다. 그리고는 독일 서남와 스위스로 떠났다. 이때 패전트 들과 플레비언들인 농민들과 장인들이 수확기 이후 에 백작부인 명령질에 거부반응 보인 농민들이 모일 때걸랑. 아무런 직접적인 증거가 없다. 뮌처가 이때당시 여기서 멀 했는가는. 그러나 거의 확실하다. 그는 여기 지도자들. 다양한 반란과 음모비슷질을 한. 이들과 만났었을 거란건.
그는 발트슈트. 스와비아. 의 발타사르 훕마이어. 재침례교. 리버럴.을 만났고. 12월에는 스위스 츠빙글리. 애들과 함께 바젤.에 있었다. 그는 수주일을 클렛가우 지역에 있었다. 몇 증거는 있다. 그는 농부들을 도와서리 불만사항들을 구조화해서 표현하게 끔 했다. 그 유명한 12개 조항은. 확실히 뮌처.가 만든 글은 아니다. 허나 적어도 그 글들의 와꾸 전체적 구조와 기본설계는 토마스 뮌처에게서 나온것으로 보인다.
다른의견
It is well possible that Joß Fritz’s demands, which he had raised during the so-called Bundschuh movement in 1513 influenced the articles of the representatives of the territory of Memmingen and thereby also had their influence on the Twelve Articles.
조스 프리츠. 부루쌀. 라인강이 알사스 지나 고지대 라인강. 의 농노. 이자 군인.
The Bundschuh movement (German: Bundschuh-Bewegung) refers to a series of localized peasant rebellions in southwestern Germany from 1493 to 1517
분트슈흐 운동. 이게 또한 이전에 농민반란들. 독일 서남부. 24년 기간 드문드문 산발적으로 농민반란.을 저리 묶은거야 나중에. 이것도 다 스와비아. 여기 리더중 하나가 조스 프리츠. 언제 죽은지 애매해. 저 농민전쟁에 참여한건지 만건지. 어쨌거나 이사람이 저 12개 조항의 입일수 잇다.
약하지 .
저렇게 말 만들어내는게 저게 쉬운게 아냐 저게.
이땅바닥에 선언문 보면 정말 유치 찬란하걸랑. 이땅바닥엔 제대로 된 글이 없잖냐. 거지같은 글들이 명문에. 천재가 썼내요. 조선 무슨 천재. 어디 대학 삼대천재.
참 우끼지도 않는데 말야.
나중에 하자. 똥마렵다.
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