Distribution of the Afro-Asiatic languages; pale yellow signifies areas without any languages in that family

 

 

이놈의 셈족.은 아프로아시아 언어족.에 속해. 셈족외에 차딕 쿠쉬틱 베르베르 오모틱.은 모두 아프리카 북부 동부야. 

 

이집트언어인 콥틱. 데모틱.도 이 언어족에 속해. 이건 셈족과 별개야. 이 이집트언어를 누구는 저 쿠쉬틱에 넣기도 하고 누구는 별도로 가고.

 

이놈의 셈족.

 

The Semitic languages are a branch of the Afroasiatic language familyoriginating in the Middle East.[2][3] Semitic languages are spoken by more than 330 million people across much of Western Asia, North Africa and the Horn of Africa, as well as in often large expatriate communities in North America and Europe, with smaller communities in the Caucasus and Central Asia. The terminology was first used in the 1780s by members of the Göttingen School of History,[4] who derived the name from Shem, one of the three sons of Noah in the Book of Genesis.

 

창세기.의 노아의 세 아들 중 첫째야. 솀. 여기서 땄어. 

Approximate historical distribution of Semitic languages.

 

 

 

 

지금 셈족이란 주로 저기 사우디아라비아의 아랍족. 이스라엘의 히브리언족 유대인. 그리고 아람어족.의 시리아. 만 남아있는거지.

 

즉 셈족인 이전 페니키아 푸닉 아카드 우가리틱 다 죽었고. 

 

저 셈족을 저리 동부 중부 남부 로 나눠. 동부의 아카드. 엘바이트 아모라이트. 언어족은 다 죽었어.

 

저 중부인 아라비아 반도와 레반트 가나안.하는 땅에 아람어. 히브리어 아랍어. 언어족만 살아남은겨. 

 

남부인 아프리카와 오만 예멘.에 언어족들이 자잘 자잘 살아남고.

 

즉 셈족의 중심은 지금 아람어족. 아랍어족. 레반트 남부 가나안땅의 히브리어족.인거지.

 

 

 

아랍어 arabic 은 지금 죽은 언어족인 나바티언 nabatean 에서 나왔어.

 

Type
Impure abjad
Languages Arabic
Time period
356 AD to the present
Parent systems

 

서기 356년에 처음 보여. 나바티언.은 기원전 2세기에 티나와. 죽었어. 저들 시스템은 글자.야 랭귀지가 아냐. 

 

 

아랍어의 뿌리는 나바티언 이지만.

 

히브리어를 포함하는 가나안 언어족은 고대 아람어와 맥을 같이 하니 마니 해. 

 

The Canaanite languages or Canaanite dialects[2] are one of the three subgroupsof the Northwest Semitic languages, the others being Aramaic, and Amorite. They were spoken by the ancient Semitic people of the Canaan and Levant regions, an area encompassing what are today Israel, Jordan, Sinai, Lebanon, Syria, the Palestinian territories, and also some fringe areas of southern Turkey and the northern Arabian peninsula. The Canaanites are broadly defined to include the Israelites (including Judeans and Samaritans), Phoenicians (including Carthaginians), Amorites, Ammonites, Moabites, Edomites, Suteans, Ekronites, and Amalekites. The Canaanite languages had ceased to be everyday spoken languages by the 1st millennium AD, but Hebrew remained in continuous use by many Jews since that period into medieval times as a liturgical language, as a literary language, and for commerce, until it was revived as an everyday spoken language in the late 19th and early 20th centuries, and became the main language of the Jews of Palestine and later the State of Israel. Hebrew is the only living Canaanite language today.

 

저 가나안. 카나안. 언어족이 레반트땅의 언어종족인데. 저 그림처럼 다들 죽었어. 그리고 히브리언어족도 죽었다가 현대에 다시 쓰는거야. 

 

Some distinctive typological features of Canaanite in relation to Aramaic are:

 

저 가나안 언어들이 구조적으로 아람어와 연관되어있다 하기도 하고. 특히 여기서 살아남은 히브리어는 아람어와 깊이 연관되어 있대. 그타고 히브리어가 아람어에서 나왔다는 건 아니고

 

The history of Aramaic is broken down into three broad periods:

This classification is based on that used by Klaus Beyer.

 

히브리어는 아람어와 연관되고, 히브리 글자는 아람어 글자에서 나왔어. 말과 글은 분류가 달라. 외워.

 

 

Biblical Hebrew is the main language of the Hebrew Bible. Aramaic accounts for only about 250 verses out of a total of over 23,000. Biblical Aramaic is closely related to Hebrew, as both are in the Northwest Semitic language family. Some obvious similarities and differences are listed below:[7]

 

히브리 성경에서 아람어는 23000 줄에서 250줄이 나온대.

.

 

가장 오래된 구약성경 텍스트.는 기원전 600년 에 나와

 

The two scrolls on display
Material Silver
Writing Paleo-Hebrew characters
Created circa 650 - 587 BCE (pre-exile) [1][2]
Discovered 1979
Present location Israel Museum

 

1979년에 발견. 은 으로 된 돌돌말이야. 

 

Ketef Hinnom (Hebrew: כָּתֵף הִינוֹם katef hinom, "shoulder of Hinnom") is an archaeological site southwest of the Old City of Jerusalem, adjacent to St. Andrew's Church, now on the grounds of the Menachem Begin Heritage Center. It is located where the Valley of Rephaim and the Valley of Hinnommeet, on the old road from Jerusalem to Bethlehem.[3]

The site consists of a series of rock-hewn burial chambers based on natural caverns.[4] In 1979, two tiny silver scrolls, inscribed with portions of the well-known prophylactic Priestly Blessing from the Book of Numbers and apparently once used as amulets, were found in one of the burial chambers. The delicate process of unrolling the scrolls while developing a method that would prevent them from disintegrating took three years. They contain what may be the oldest surviving texts from the Hebrew Bible, dating from around the late 7th to early 6th century BCE, and are now preserved at the Israel Museum.

 

케테프 히놈. 히놈의 어깨. 예루살렘에서 배둘른 햄 가는 길의 히놈 골짜기에서 발견되었대. 사제.가 예배하는 글이야. 민수기 신명기 느헤미야 글들이 인용이 돼. 무덤에 개인 부적용으로 넣은 듯. 

 

The scrolls are known as KH1 and KH2. They are written in Paleo-Hebrew characters (see Paleo-Hebrew alphabet) not the Aramaic square script more familiar to most modern readers. Text below in square brackets represents informed deduction

 

여기 글자는 아람어.가 아니라 팔레오 히브리. 고대 히브리어 글자로 써있대.

 

이 이전에 발견된게 사해문서.야

 

Dead Sea Scrolls (also Qumran Caves Scrolls) are ancient Jewish religious, mostly Hebrew, manuscripts found in the Qumran Caves near the Dead Sea.[1]

 

Material Papyrus, parchment and bronze
Writing Mostly Hebrew; Aramaic, Greek and Nabataean-Aramaic
Created Est. 408 BCE to 318 CE
Discovered 1946/47–1956
Present location Various

파피루스. 양 가죽. 동. 에 글자들을 썼어. 기원전 400년까지도 보여. 글자는 히브리어 아람어 그리스어 나바티안 아람어.

 

n the larger sense, the Dead Sea Scrolls include manuscripts from additional Judaean Desert sites, dated as early as the 8th century BCE and as late as the 11th century CE.[1]

 

기원전 8백년에서 서기 1100년 까지의 문물들이, 2천년 걸쳐서 저기 살은거지. 그야말로 인류의 보고야. 

 

저 사해문서랑 히놈 골짜기의 은 둘둘말이 나오기 전에 제일 오래된 구약성서는. 나쉬 파피루스.

 

The Nash Papyrus is a collection of four papyrus fragments acquired in Egypt in 1898 by W. L. Nash, the secretary of the Society of Biblical Archaeology. He presented them to Cambridge University Library in 1903.[1] They comprise a single sheet and are not part of a scroll. The papyrus is of unknown provenance, although it is allegedly from Fayyum. The text was first described by Stanley A. Cook in 1903. Though dated by Cook to the 2nd century AD, subsequent reappraisals have pushed the date of the fragments back to about 150-100 BC. The papyrus was by far the oldest Hebrew manuscript fragment known at that time, before the discovery of the Dead Sea Scrolls in 1947.

 

이집트에서 발견된건데. 히브리어로 써있대. 기원전 150년까지로 본대.

 

 

셈족을 다시 보면. 남부의 아프리카와 오만 예멘 빼고. 사라진 동부 빼고. 결국 현재 남아있는건 저 중부에서 반도의 아랍어의 아랍족. 그리고 북서쪽의 아람어 쓰는 아람족. 과 카나이트 가나안어족 중에 히브리어 쓰는 유대인 들이걸랑.

 

즉 아랍인과 아람인과 유대인이야 저기가. 

 

 

The Arameans, or Aramaeans (Aramaic: ܐܪ̈ܡܝܐ‎, ʼaramáyé), were an ancient Northwest Semitic Aramaic-speaking tribal confederation who emerged from the region known as Aram (in present-day Syria) in the Late Bronze Age (11th to 8th centuries BC). They established a patchwork of independent Aramaic kingdoms in the Levant and seized large tracts of Mesopotamia.

 

저 아람어족. 북서부의 셈족을 아라미언. 이들이 지금 이스라엘 유대인. 시리아 아람인. 시리아 아랍인. 요르단 아랍인. 팔레스타인 아랍인. 이 이랍인들은 반도에서 올라와서 자리잡은 거지.

 

아랍인. 아람인. 유대인. 

 

 

크게 보면 저 분포야.

 

그리고 저 위에 아나톨리아 반도 터키땅이 있잖니?

 

이전에 썰했다시피. 아나톨리안.은 히타이트 제국 한번 세우고. 다른 언어족 다른 문명에 다 스며서 사라졌어. 투르크 애들이 슬람 하민서리 아나톨리안을 다 처먹은겨

 

Anatolia was heavily Hellenized following the conquests of Alexander the Great, and it is generally thought that by the end of the 6th century AD, the native languages of the area were extinct. This makes Anatolian the first well-attested branch of Indo-European to become extinct. A few words in the Armenian language have been suggested as possible borrowings from Hittite or Luwian.

 

아나톨리안들은 서기 6세기 끝무렵에 끝나고 사라졌다. 

 

얘들은 인도유러피안의 큰 가지 중 하나야. 다른 큰 가지가 아르메니안. 이야. 

 

이 아르메니안.은 또 달라. 지금 흑해 카스피해 사이의 아르메니아.에 작게 생존하고 또한 다른 나라들에 퍼져있지만. 이 아르메니아.도 저 생존력은 엄청난겨. 얘들은 인도유러피안의 별도 큰 가지야. 그 옆의 조지아니 아제르바이잔이니는 또 별도의 프로토 언어족이야.

 

이 아르메니안.은 유목이었걸랑. 여기가 동남부 옌날 페르시아랑 비슷해 지금 이란. 

 

하튼 아나톨리안은 저리 없어졌어. 투르크가 처먹고. 슬람이는 무서워.

 

 

유노 여신의 저주야. 저 트로이야 인간들은 망했슈! 재건하지 마슈! 아 증말 없어진거지.

 

헌데 저 아나톨리아 인간들이 그리스와 섞이고 메소포타미아랑 섞여서리 문명을 진화를 한겨 저게.

 

저 아나톨리아의 접점 지역에서 숱한 위대한 인간들이 나오걸랑. 

 

사도바울도 저 아나톨리아 접점 나르수스.야 지금 터키 메르신. 

 

하튼 걍 그런줄 알어. 

 

유대교.는 왜 그리 개 떨면서리. 게기다가. 디아스포라가 되어쓰까. 아 여긴 말이 안통하는 곳이었어 로마에겐.
헌데, 어드래 기독교는 그리 스리슬쩍 로마에 자리 잡아쓰까. 이건 사도 바울 형의 지침이 잘 스며든건데.
하튼간. 콘스탄티누스 형은 언제부터 기독교에 발담궜으까? 왜 콘스형은 기독교를 그리 밀어쓰까?
콘스형이 밀라노칙령 313 하기 이전에 311년에 이미 기독교는 인정을 했걸랑. 헌데 그 구체화를 콘스형이 한거일 뿐이걸랑. 
콘스형이 기독교를 인정을 한거지 기독교만 국교로 한게 아니걸랑. 저걸 좀 학실히 구분을 해야해.
로마가 말야. 다른 종교들을 각각에 대해서 증명서 발부를 하는게 아냐. 우리 로마에서 이 종교 믿어. 이종교 안돼. 하는 종교 공인 인증기관이 인증 절차가 있었던게 아니걸랑. 
헌데 그 수많은 종교 중에 왜 하필 기독교만 똑 떼서. 기독교를 인정함니다. 했던거는 그 이전에 유독 기독교만 유대교 처럼 이었걸랑 로마입장에서. 해서 고발하면 재판하는 과정에 더해서 무조건 기독교도는 금지하게 되걸랑 해서 그걸 복구할 뿐이었어 저 밀라노 칙령은.
저건 신앙의 자유. 를 선포한겨. 저 속에 기독교는 걍 엔분의 일일 뿐인겨.

헌데 저게 신앙의 자유.를 담은 그야말로 음청난 근대적 명문으로 볼 수가 없는게 말야. 저 콘스형이 저러면서 은근슬쩍 기독교를 미는겨.
저 과정이 골때려 저게. 악마는 디테일에 있는거걸랑.

제일 재밌는게, 기독교도는 안식일날 즉 주말마다 쉬고 예배해도 된다. 군단병들은.

야 저게 골때리는겨. 그럼 기독교도 아니면 다 일해야해 기독교도는 노는데. 아 짜증 나지. 너도 나도 기독교 하는겨.
기독교 사제들 키워 콘스형이. 세금에 치이고 직업은 세습이고. 아 교회 성직자 하믄 먹고살수 있는겨 그나마. 인간들이 너도나도 기독교 하는겨.

해서 신앙에 쪄든 기독인들은 글을 남겨. 
야 어째 인간들이 진짜 신앙을 위해서 그리스도 하는게 아니라 자기 살기 편할라고 기독교를 믿는다니 .

고마운줄 알어. 인간들은 자기 이익을 위해 사는겨. 그래서 지금 기독교 세상이 된거고.


콘스 형이 대체 왜 저을 한걸까?
콘스 형이 죽기 직전에 세례받걸랑. 아 얍삽한데 이 콘스형.
기독교도 아닌척 하민서리 신앙의 자유 하민서리 저 기독교를 로마에 심은겨.  저 당시 기독교도는 몇프로 되지도 않았어. 대부분 그리스인간들이야. 그래서 교회는 동방에 있었어. 알렉산드리아의 이집트 안티오키아의 아나톨리아 반도에.
저때부터 기독교가 서방 유럽에 스미는겨.
그리고 지금 기독교 세상이 된겨.

저 콘스형 얍삽이 어마무시한 인간이야 그래서. 

대체 왜 저을 콘스형은 해쓰까?

나중에 하자.

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