구멍, 굴, 감다 가맣다 에서 왔어. 

 

눈을 감아. 가다 보면 미음 네모가 네는겨. 감이 닿으면 감다. 가마하다 해서 거머하다 검다 가 돼. 감으면 까매져 까맣다. 까마귀가 까매.

 

굴. 가는거지. 리을 ㄹ. 계속. 굴이야. 굴은 또 까매. 검은 게 굴이야. 구멍 구무. 구멍은 검정이야. 코 구멍을 봐. 검애.

 

 

새끼. 삿기. 방언 새내키 새까이. .

 

사이에서 나오는겨. 기역을 쓰는거지 사이에서 가다. 삿기. 가 새끼 가 돼.

 

 

늦다. 나리다 낮다에서 와. 낮다. 낮은건 나쁘게 보는거야. 나쁘다 낟브다. 낮아서 닿는거야 낟. 브다. 비읍 다. ㅂ다. 형용의 서술어는 비읍 다. 받아서 닿은 형상을 비읍 다. 하는거지. 

 

서술어 머머 하다. 다. 다로 끝나걸랑. 끝마무리는 항상 닿는겨. 땅. 다리가 닿는 곳이 땅이고, 하늘의 소리가 닿는 곳도 땅이야. 땅의 옛말이 ㄸ 또는 ㅅㄷ 을 써. 

 

쓰다. 소리를 적는거야. 시옷을 갖고 와. 스다. 쓰다

 

적다. 뎍다에서 디귿이 지읒으로 돼. 닿는 거야 소리가. 들은 소리 말을 닿아서 써대는게 적다.

 

젖다. 이거도 옛말을 뎢다 덪다 였을껴. 세종전에. 물에 닿으면 젖는겨. 젖다.

 

단단하다. 딱딱한 것에 닿은 느낌은 단단 한거지 닿다의 디귿에서 와.

 

 

느끼다. 늣기다 늗기다. 니은은 나야. 내가 닿는거야 마음에. 내 소리가 닿는거야 마음에. 해서 늣기다 늗기다 하다가 느끼다 되는거지.

 

 

마음. 네모 자음 미음. 머금은 건 무서워 뭔지 몰라. 네모 안에 무언가 있어. 우주야 그게. 네모안에 무언가 있어. 소리야 그게. 마삼. 아래아 삼. 네모 미음 안에 소리가 있고 이응 의 완전체가 있는거지. 

 

신. 神. 한문 신 전에도 우리에겐 저게 신. 하고 읽었어. 소리의 시옷에서 딴 거지. 마음 마삼. 마음 안에는 소리란 신이 있는거지 우리에겐 신은 소리야. 한문 갑골의 신은 벼락치는 두려움의 번개이지만. 

 

신. 탱그리 신. "When the blue sky [Tengri] above and the brown earth below were created, between them a human being was created. ...

闕特勒 Kul_Tigin AD 684–731. 돌궐칸의 궐특근. 쿨티긴. 을 기리는 글에 저 탱그리 신이 나와. blue sky. 야 그 뜻이. 탱그리, 환빠들이 저건 발음을 받아 한문으로 단군이래. 블루스카이가 환생을 하지

 

 

 

무슨색을 좋아해요? 아오이.요. 무엇을 좋아해요. 소라.요. 탱그리가 아오이 소라로 환생을 해서 세상을 지배하시는거야.

 

 

http://library.flawlesslogic.com/tacitus.htm

Tacitus on German Women

 

[The Germans] choose their kings for their noble birth, their commanders for their valor. The power even of the kings is not absolute or arbitrary. The commanders rely on example rather than on the authority of their rank -- on the admiration they win by showing conspicuous energy and courage and by pressing forward in front of their own troops. Capital punishment, imprisonment, even flogging, are allowed to none but the priests, and are not inflicted merely as punishments or on the commanders' orders, but as it were in obedience to the god whom the Germans believe to be present on the field of battle. They actually carry with them into the fight certain figures and emblems taken from their sacred groves.A specially powerful incitement to valor is that the squadrons and divisions are not made up at random by the mustering of chance-comers, but are each composed of men of one family or clan. Close by them, too, are their nearest and dearest, so that they can hear the shrieks of their women-folk and the wailing of their children. These are the witnesses whom each man reverences most highly, whose praise he most desires. It is to their mothers and wives that they go to have their wounds treated, and the women are not afraid to count and compare the gashes. They also carry supplies of food to the combatants and encourage them.It stands on record that armies already wavering and on the point of collapse have been rallied by the women, pleading heroically with their men, thrusting forward their bared bosoms, and making them realize the imminent prospect of enslavement -- a fate which the Germans fear more desperately for their women than for themselves. Indeed, you can secure a surer hold on these nations if you compel them to include among a consignment of hostages some girls of noble family. More than this, they believe that there resides in women an element of holiness and a gift of prophecy; and so they do not scorn to ask their advice, or lightly disregard their replies. In the reign of the emperor Vespasian we saw Veleda [a seeress who helped lead a revolt against Rome] long honored by many Germans as a divinity; and even earlier they showed similar reverence for Aurinia [another seeress] and a number of others -- a reverence untainted by servile flattery or any pretense of turning women into goddesses.

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Their marriage code is strict, and no feature of their morality deserves higher praise. They are almost unique among barbarians in being content with one wife apiece -- all of them, that is, except a very few who take more than one wife not to satisfy their desires but because their exalted rank brings them many pressing offers of matrimonial alliance. The dowry is brought by husband to wife, not by wife to husband. Parents and kinsmen attend and approve the gifts -- not gifts chosen to please a woman's fancy or gaily deck a young bride, but oxen, a horse with its bridle, or a shield, spear and sword. In consideration of such gifts a man gets his wife, and she in her turn brings a present of arms to her husband. This interchange of gifts typifies for them the most sacred bond of union, sanctified by mystic rites under the favor of the presiding deities of wedlock. The woman must not think that she is excluded from aspirations to manly virtues or exempt from the hazards of warfare. That is why she is reminded, in the very ceremonies which bless her marriage at the outset, that she enters her husband's home to be the partner of his toils and perils, that both in peace and war she is to share his sufferings and adventures. That is the meaning of the team of oxen, the horse ready for its rider, and the gift of arms. On these terms she must live her life and bear her children. She is receiving something that she must hand over intact and undepreciated to her children, something for her sons' wives to receive in their turn and pass on to her grandchildren.

 


Germania, VII-VIII, XVIII. The full text, in a different translation, is available on the Wake Up or Die site.

 

저 타키투스의 게르마니아.에서 게르만 여자들에 대해 언급을 해. 저 부분 외에서는, 게르만여자들은 사랑스럽진 않고  무셔무셔 하다고도 해. 전쟁에 같이 참여하걸랑. 거서 남자들위해 식량도 날라. 

 

 

 

결혼지참물은 남자가 갖고가. 무기야. 그리고 오직 자기 여자 자기 남자. 그 피델리티는 로마도 따를 수 없다 하지. 마눌은 자기 남편이 다치면 서슴없이 그 상처를 치료해 싫어하지 않고. 여자는 함부로 술처먹으러 지 혼자 돌아다니는 법 없고. 남자도 바람피우면 안되고.

 

헌데 저 정신이 지금도 이어져.  완전군장의 서양군인여자들 그게 다 기본 핏줄이 게르만이야. 앵글로족 색슨족이 스칸디나비아에서 온 게르만이고 그 게르만이 미국에서 씨뿌리는거고,  유럽의 켈트인들 땅에 로마가 섞여 갈루아-로마 인들이 생겨. 거길 고딕족 반달족이란 다른 이름의 게르만들이 휩쓸고, 그 휩쓴 곳을 덴마크 주트족이란 다른 게르만이 또 휩쓸고. 다 게르만이야.

 

울퉁불퉁 그 여자들이 그 핏줄이 다 게르만이야.

 

 

이땅도, 그 주몽의 어미가 주몽을 살려 부여에서, 머리를 쓰민서리 준마를 삐쩍 마르게 혀에 바늘을 꽂고, 그 말을 타고 주몽이 부여를 탈출을 해.

 

소서노가 백제를 창업하는거고.

 

 

이땅의 게르만 여자들인 우리네 여자들을, 

 

 

메갈과 김치로 만든게, 조선이야 조선. 삼강행실도 뿌리면서, 자기들은 첩질 하고, 불사이군 하듯이 남편 하나만 떠받들라 하고, 자기들은 첩 기생  노예여자들 심심하믄 간 하는거지. 서얼이란게 다 그런거지. 그리고 자기들을 안따르면 소인배 놀이 하면서 죽이고 그 처첩들 딸들 노예여자들 서로 나눠갖고. 그게 실록 기록들이야.

 

 

 

 

저 우리네 좋은 말들도, 조선시대  들이 다 더럽힌겨 유교란 잣대로 벼라별 높임말 만들고 세분화하고, 더불어 그 쌓인 그림자들이 거친 비속어들을 창조하는겨. 

 

저 조선시대는 비가 쏟아지면 똥천지 한양 바닥이 깨끗해지는겨 

 

 

 

 

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